អក្កោធេន ជនេកោធំ គប្បីឈ្នះមនុស្សក្រោធ ដោយការមិនក្រោធ ។ បើចង់ចិត្តធ្ងន់ ត្រូវបន្ទន់ឥរិយា បើចង់សង្ហា ត្រូវឧស្សា​​​​​​​​​​​​​​​​ហ៍​​ រៀនសូត្រ ។

Friday 15 June 2012

ការ​បង់​ពន្ធ​អចលន​ទ្រព្យ​មាន​ភាព​រញ៉េ​រញ៉ៃ​

កាល​ពី​ថ្ងៃ​សុក្រ និង​ថ្ងៃ​សៅរ៍ ខ្ញុំ​បាន​ទៅ​បំពេញ​សំណុំ​បែប​បទ ដាក់​ប្រកាស​អចល​ទ្រព្យ (ផ្ទះ) របស់​ខ្ញុំ នៅ​សាខា​ពន្ធដារ​ខណ្ឌ​មាន​ជ័យ។ ថ្ងៃ​សៅរ៍ (៣១ ធ្នូ)​ គឺជា​ថ្ងៃ​ឱសាន​វាទ​ចុង​ក្រោយ នៃ​ការ​ទទួល​សំណុំ​បែប​បទ ដាក់​ប្រកាស​អចលន​ទ្រព្យ ប្រចាំ​ឆ្នាំ ២០១១។

ប្រជា​ពល​រដ្ឋ​ជា​ច្រើន បាន​ប្រជ្រៀត​គ្នា ដាក់​សំណុំ​បែប​បទ ដែល​ពួក​គាត់​ត្អូញ​ត្អែ​រថា មាន​ភាព​ស្មុគ​ស្មាញ​ ក្នុង​ការ​បំពេញ ​ហើយ​ពល​រដ្ឋ​ខ្លះ​មិន​ចេះ​បំពេញ​ត្រូវ​ចំណាយ​ប្រាក់​ជួល​គេ​ឲ្យ​បំពេញ​។ ពល​រដ្ឋ​ខ្លះ​រអ៊ូ​ថា ពួក​គាត់​បាន​រង់​ចាំ ២ ថ្ងៃ ឬ​ ៣ ថ្ងៃ​មក​ហើយ នៅ​តែ​មិន​ទាន់​ទទួល​បាន​ការ​បញ្ជាក់​នៅ​លើ​សំណុំ​បែប​បទ​ត្រូវ​បង់​ពន្ធ​នោះ ​ទៀត។

ចំណែក​មន្ត្រី​ពន្ធ​ដារ​មួយ​ចំនួន បាន​ស្តី​បន្ទោស​ប្រជា​ពល​រដ្ឋ នៅ​ពេល​ដែល​ប្រជា​ពល​រដ្ឋ​សួរ​នាំ​ច្រើន​ពេក ឬ​បំពេញ​ខុស​ម្តង​ហើយ​ម្តង​ទៀត ​លើ​ទម្រង់​​ពាក្យ​ប្រកាស​ទ្រព្យ​សម្បត្តិ​ ដែល​ត្រូវ​បាន​គេ​ចែក​ឲ្យ​ដោយ​ឥត​គិត​ថ្លៃ​។ ប្រជា​ពល​រដ្ឋ ដែល​បាន​បំពេញ​សំណុំ​បែប​បទ​រួច​ហើយ មួយ​ចំនួន​បាន​រអ៊ូរទាំ បន្ទោស​មន្ត្រី​ពន្ធ​ដារថា​ ធ្វើ​ការ​យឺត​នៅ​ពេល​ដែល​ពួក​គាត់​បាន​ដាក់​ឯក​សារ​រហូត​ដល់​ទៅ ២-៣ ថ្ងៃ​មក​ហើយ នៅ​តែ​មិន​ទាន់​ទទួល​បាន​ការ​បញ្ជាក់​។ ចំណែក​មន្ត្រី​ពន្ធដារ ក៏​បាន​ស្តី​បន្ទោស​ប្រជា​ពល​រដ្ឋ​វិញ​ដែរ ថា​ ពី​មុន​មក​នៅ​ពេល​ដែល​មាន​ការ​ពន្យារ​ពេល​ម្តង​ហើយ​ម្តង​ទៀត មិន​ព្រម​រួសរាន់ នាំ​គ្នា​មក​ធ្វើ​ទេ ទាល់​តែ​ជិត​ដល់​ថ្ងៃ​បិទ​បញ្ចប់ ទើប​នាំ​គ្នា​សម្រុក​មក​ធ្វើ​ ធ្វើ​ឲ្យ​មាន​ការ​កក​ស្ទះ​។ ​

បើ​តាម​រាប់​មើល​ទៅ មន្ត្រី​ពន្ធដារ​ដែល​កំពុង​បំពេញ​ការងារ​កាល​ពី​ថ្ងៃ​សៅរ៍ ​មាន​ប្រមាណ​១៥ នាក់​ ហើយ​ពួក​ គាត់​ ខិតខំ​ធ្វើ​ការ​យ៉ាង​ខ្លាំង​ ប៉ុន្តែ​ដោយ​សារ​តែ​ចំនួន​ពល​រដ្ឋ​បុក​ទៅ​ច្រើន​ពេក​ ទើប​ពួក​គាត់​មិន​អាច​ធ្វើ​ទាន់​ ពីព្រោះ​ការ​បង់​ពន្ធ​អចលនទ្រព្យ មិន​មាន​ភាព​ងាយ​ស្រួល​ ដូច​ទៅ​បង់​ថ្លៃ​ទឹក ថ្លៃ​ភ្លើង​នោះ​ទេ​។ នៅ​រសៀល​ថ្ងៃ​សៅរ៍ នៅ​ម៉ោង​ប្រមាណ​ជាង​ ៤ បុរស​ស្លៀក​ពាក់​ស៊ីវិល ២ នាក់ ដែល​មើ​លទៅ​ទំនង​ជា​មន្ត្រី​ទទួល​ខុស​ត្រូវ​ នៅ​សាខា​ពន្ធដារ​ខណ្ឌ​មានជ័យ បាន​បណ្តេញ​បុរស​ម្នាក់ ដែល​កំពុង​អង្គុយ​សរ​សេរ​សំណុំ​បែប​បទ​ឲ្យ​ប្រជា​ពល​រដ្ឋ​ផ្សេង​ទៀត ដែល​តាម​ចោទ​ថា បុរស​នោះ បាន​សរ​សេរ​យក​លុយ ​​ពី​ពល​រដ្ឋ ក្នុង​ម្នាក់​ៗ ១ ម៉ឺន​រៀល ធ្វើ​ឲ្យ​សាធារណជន​យល់​ច្រឡំ​ថា មន្ត្រី​ពន្ធដារ​ជា​អ្នក​សរ​សេរ​យក​លុយ​ពី​ប្រជា​ពល​រដ្ឋ។ បុរស​ម្នាក់​ក្នុង​ចំណោម​ ២ នាក់​នោះ ​និយាយ​ថា «​កាសែត​ភ្នំពេញ ប៉ុស្តិ៍​ បាន​ចុះ​ផ្សាយ​ថា មន្ត្រី​ពន្ធដារ​ខណ្ឌ​មានជ័យ បាន​យក​លុយ​ពី​ពល​រដ្ឋ​១​ម៉ឺន​ រៀល​ក្នុង​ការ​សរសេរ​សំណុំ​បែប​បទ​មួយ​​ច្បាប់ ប៉ុន្តែ​តាម​ពិត មន្ត្រី​របស់​យើង ​មិន​ដែល​បាន​យក​លុយ​ពី​ពល​រដ្ឋ​ទេ។ ពួក​យើង​ខិត​ខំ​ធ្វើ​ការ ទាំង​នៅ​ក្នុង​ថ្ងៃ​ឈប់​សម្រាក (​សៅរ៍-អាទិត្យ) ​​គ្មាន​ពេល​ទំនេរ ដោយ​ពុំ​ទទួល​បាន​ការ​ឧបត្ថម្ភ​អ្វី​បន្ថែម ពី​រដ្ឋាភិបាល​ឡើយ»

មែនទែន​ទៅ ការ​ទៅ​បង់​ពន្ធ​ជូន​រដ្ឋ ​បើ​ទោះ​បី​វា​ជា​កាតព្វ​កិច្ច របស់​ប្រជាពលរដ្ឋ​គ្រប់​រូប ដែល​ត្រូវ​បំពេញ​ក៏​ដោយ ក៏​វា​ដូច​ជា​ការ​យក​ប្រាក់​ ទៅ​រួម​ចំណែក​ ក្នុង​ការ​អភិវឌ្ឍ​ជាតិ​យ៉ាង​ដូច្នោះ​ដែរ​ ដែល​វា​គួរ​តែ​មាន​ការ​បង្ក​លក្ខណៈ​ងាយ ដល់​ទាំង​ប្រជា​ពល​រដ្ឋ ​និង​ទាំង​មន្ត្រី​ពន្ធដារ ​ដើម្បី​បង់ពន្ធ និង​ប្រមូល​ពន្ធ មិន​គួរ​ឲ្យ​ប្រជា​ពល​រដ្ឋ​ទៅ​ប្រជ្រៀត​គ្នា​រង់ចាំ​បង់ពន្ធ​ ដូច​ទៅ​សុំ​បើក​អំណោយ​នោះ​ឡើយ​ ហើយ​ក៏​មិន​គួរ​ឲ្យ​មន្ត្រី​ពន្ធដារ ធ្វើ​ការ​ក្នុង​ថ្ងៃ​ឈប់​សម្រាក ដោយ​ពុំ​មាន​ការ​ឧបត្ថម្ភ​បន្ថែម​នោះ​ដែរ។ មន្ត្រី​ពន្ធដារ ​មិន​គួរ​ស្តី​បន្ទោស​ពលរដ្ឋ​ក្នុង​ការ​សរ​សេរ​សំណុំ​បែប​បទ ​ដែល​មាន​ភាព​សាំ​ញ៉ាំ​នោះ​ ថា​ខុស​ហើយ​ខុស​ទៀត ឬ​ក៏​ថា ពី​មុន​មក​មិន​ព្រម​មក​បង់​ពន្ធ​ឲ្យ​ហើយ​ទេ ដល់​ថ្ងៃ​ត្រូវ​បិទ​បញ្ចប់​ ទើប​សម្រុក​មក​បង់​ពន្ធ​ ខណៈ​ដែល​មន្ត្រី​ពន្ធដារ​ខ្លួន​ឯង មិន​ទាន់​មាន​លទ្ធភាព​គ្រប់គ្រាន់​ ក្នុង​ការ​បំពេញ ឬ​បញ្ជាក់​សំណុំ​បែប​បទ ​ជូន​ពល​រដ្ឋ​ឲ្យ​បាន​ទាន់​ពេល​វេលា​នោះ​។ ចំណែក​ពលរដ្ឋ ក៏​មិន​គួរ​ស្តី​បន្ទោស​មន្ត្រី​ពន្ធដារ​ដែរ ពីព្រោះ​ពួក​គាត់​ប្រឹងប្រែង​ធ្វើ​ការ​ដែរ​ តែ​នៅ​តែ​ធ្វើ​មិន​ទាន់​ដោយ​សារ​មន្ត្រី​ពន្ធដារ មាន​ចំនួន​តិច​តែ​ប្រជា​ពល​រដ្ឋ​មាន​ចំនួន​ច្រើន។ ប៉ុន្តែ​អ្នក​ដែល​ត្រូវ​បន្ទោស គឺ​ក្រសួង​សេដ្ឋកិច្ច និង​ហិរញ្ញវត្ថុ ឬ​រដ្ឋាភិបាល​ទៅ​វិញ​ទេ​ ដែល​ដឹង​តែ​ពី​ការ​ប្រមូល​ប្រាក់​ពន្ធ ដោយ​មិន​គិត​ពី​ការ​លំបាក​របស់​មន្ត្រី​ជំនាញ​ ក្នុង​ការ​បំពេញ​ការងារ និង​ការ​លំបាក​របស់​ប្រជា​ពលរដ្ឋ​ក្នុង​ការ​បំពេញ​សំណុំ​បែប​បទ​ដែល​មាន​ ភាព​ស្មុគស្មាញ​។

បទ​ពិសោធ​ដ៏​ល្អ​មួយ នៅ​ធនាគារ​អេស៊ីលីដា ដែល​ជា​ធនាគារ​ពេញ​និយម សម្រាប់​មនុស្ស​គ្រប់​ស្រទាប់​វណ្ណៈ នៅ​ក្នុង​ប្រទេស​កម្ពុជា​បច្ចុប្បន្ន ដែល​រាល់​ការ​ទៅ​ដាក់​ប្រាក់ ដក​ប្រាក់ ឬ​ទៅ​ខ្ចី​ប្រាក់ បុគ្គលិក​ជំនាញ ​របស់​ធនាគារ​នេះ គឺជា​អ្នក​បំពេញ​សំណុំ​បែប​បទ​ឲ្យ​ទាំង​អស់​ អតិថិជន គ្រាន់​តែ​ចាំ​ចុះ​ហត្ថលេខា ឬ​ផ្តិត​មេ​ដៃ​ រួច​ទទួល​ប្រាក់ ឬ​ដាក់​ប្រាក់​តែ​ប៉ុណ្ណោះ​។ ហេតុ​អ្វី​ក៏​ក្រសួង​សេដ្ឋកិច្ច និង​ហិរញ្ញ​វត្ថុ​មិន​ព្រម​ធ្វើ​ដូច្នេះ​?

ការ​បង្កើន​ចំនួន​មន្ត្រី​ពន្ធដារ ដែល​មាន​ជំនាញ​ឲ្យ​បាន​គ្រប់គ្រាន់ ទៅ​តាម​តម្រូវ​ការ​ជាក់​ស្តែង​ដែល​អាច​សរសេរ​សំណុំ​បែប​បទ​ ទៅ​ឲ្យ​ប្រជា​ពលរដ្ឋ​បាន​ឆាប់​រហ័ស​ទាន់​ពេលវេលា នឹង​អាច​ធ្វើ​ឲ្យ​ពលរដ្ឋ​​សប្បាយ​ចិត្ត​ទៅ​បង់​ពន្ធដោយ​សារ​តែ​មិន​ចាំបាច់​ឈរ​រង់ចាំ​ប្រជ្រៀត​គ្នា ​នាំ​ឲ្យ​ខាត​បង់​ពេល​វេលា ហើយ​រដ្ឋ​ ក៏​នឹង​អាច​ប្រមូល​ប្រាក់​ពន្ធ​បាន​ច្រើន​ផង​ដែរ​។ ការ​ដែល​ប្រជា​ពល​រដ្ឋ ត្រូវ​ជួប​ការ​លំបាក ដោយសារ​ត្រូវ​បំពេញ​ឯកសារ​ស្មុគស្មាញ​ដោយ​ខ្លួន​ឯង ឬ​ត្រូវ​ចំណាយ​ពេល​ទៅ​ឈរ​ប្រជ្រៀត​គ្នា​ជា​ច្រើន​ថ្ងៃ​ ដើម្បី​យក​លុយ​នៅ​ក្នុង​ហោ​ប៉ៅ​របស់​ខ្លួន​ទៅ​បង់​ពន្ធ​នោះ​នឹង​អាច​ធ្វើ​ឲ្យ ពល​រដ្ឋ​ខ្លះ​ធុញ​ទ្រាន់ ហើយ​បោះ​បង់​ចោល​កាតព្វ​កិច្ច​បង់​ពន្ធ​ ពេល​នោះ​រដ្ឋ​នឹង​ខាត ឬ​ក៏​ត្រូវ​ចំណាយ​ធន​ធាន​ច្រើន​ថែម​ទៀត​ ដើម្បី​ទៅ​តាម​ទារ​ប្រាក់​ពន្ធ​។

រដ្ឋ​គួរ​តែ​គិត​ពី​ការ​លំបាក​របស់​ប្រជា​ពលរដ្ឋ ដែល​ការ​យល់​ដឹង​របស់​គាត់​នៅ​មាន​កម្រិត ខណៈ​ពួក​គាត់​ភាគ​ច្រើន កំពុង​តែ​មាន​ការ​មមា​ញឹក​ដើម្បី​រក​ប្រាក់​ផ្គត់​ផ្គង់​ជីវភាព​ប្រចាំ​ ថ្ងៃ​នោះ​៕

No comments:

Post a Comment