អក្កោធេន ជនេកោធំ គប្បីឈ្នះមនុស្សក្រោធ ដោយការមិនក្រោធ ។ បើចង់ចិត្តធ្ងន់ ត្រូវបន្ទន់ឥរិយា បើចង់សង្ហា ត្រូវឧស្សា​​​​​​​​​​​​​​​​ហ៍​​ រៀនសូត្រ ។

Friday 22 June 2012

វិធីសាស្ត្រ​គ្រប់​គ្រង​ពេលវេលា​ឲ្យ​មាន​ប្រសិទ្ធភាព

កន្លង​មក​ Sabay បាន​លើក​យក​អត្ថបទ​ដក​ស្រង់​ជា​ច្រើន​ជុំវិញ​វិធីសាស្ត្រ​ជោគជ័យ​ក្នុង​ការ​គ្រប់គ្រង​ពេល​វេលា​ឲ្យ​មាន​ប្រសិទ្ធភាព។ ដើម្បី​កាន់​តែ​ជាក់​ច្បាស់ ក្នុង​ទំព័រ​នេះ Sabay បាន​ជួប​ជាមួយ​ម្ចាស់​អាជីវកម្ម​ជោគជ័យ​ទាំង​វ័យ​ក្មេង​ម្នាក់ គឺ​លោក គួច សុខលី នាយក​គ្រប់គ្រង​ក្រុមហ៊ុន CBM Corporation ដែល​លោក​នឹង​ចែករំលែក​គន្លឹះ​មួយ​ចំនួន​ទាក់ទង​នឹង​ការ​បែងចែក​ពេលវេលា​ដ៏​មមាញឹក​ក្នុង​ការងារ​អាជីវកម្ម​ឲ្យ​មាន​ប្រសិទ្ធភាព។

Sabay៖ តើ​ការងារ​អាជីវកម្ម​របស់​មាន​ការ​មមាញឹក​កម្រិត​ណា​ដែរ?



គួច សុខលី៖ បាទ! ក្នុង​នាម​ជា​អ្នក​គ្រប់គ្រង​ម្នាក់ មាន​កិច្ចការ​ជា​ច្រើន​ណាស់​ដែល​ត្រូវ​បំពេញ និង​ត្រួត​ពិនិត្យ ដូច​ជា​ត្រូវ​ពិនិត្យ​ការងារ​បុគ្គលិក ប្រជុំ​បញ្ហា​ទូទៅ សេវាកម្ម និង​ត្រូវ​ចុះ​ទៅ​តាម​សាខា​ជា​ច្រើន​ទៀត យើងcheck រហូត​ដល់​ចង្ក្រានហ្នឹង​ក៏​ខ្ញុំ​មិន​ភ្លេច​ដែរ។ លើស​ពី​កិច្ច​ការ​ខាង​ក្នុង ខ្ញុំ​ក៏​មាន​កិច្ចការ​រវល់​ជាច្រើន​នៅ​ខាង​ក្រៅ ជួប​ជាមួយ ភ្ញៀវ ខ្ញុំ​ចូលរួម​សមាគម​ផ្សេងៗ ខ្ញុំ​ធ្វើ​កិច្ចការ​មួយ​ចំនួន​នៅ JCI Cambodia ជា​ដើម។
Sabay៖ កិច្ចការ​ច្រើន​បែប​នេះ តើ​លោក​គិត​ថា​ចាំបាច់​ត្រូវ​តែ​មាន​ជំនួយ​ការ ឬ​ប្រឹក្សា​ឬ​យ៉ាង​ដែរ?

គួច សុខលី៖ មិន​មែន​ត្រូវ​តែ​មាន​អ្នក​ចាំ​ប្រឹក្សា ឬ​ត្រូវ​តែ​មាន​ជំនួយ​ការ​ទេ តែ​ជាក់​ស្ដែង ដូច​នៅ​ក្នុង​ក្រុមហ៊ុន​ខ្ញុំ គឺ​យើង​មាន​តែ​អ្នក​គ្រប់គ្រង​តាម​ផ្នែក ដែល​ពួក​គាត់​ទាំង​នោះ​ជា​អ្នក​សម្រួល​ការងារ​រៀង​ៗ​ខ្លួន ហើយ​ទោះបី​ជា​យ៉ាង​ណា ក៏​ខ្ញុំ ជា​អ្នក​គ្រប់​គ្រង​ចំណាយ​ពេល​ត្រួត និង​សម្រួល​ការងារ​ពួក​គាត់​ដែរ។ ត្រង់​នេះ​ខ្ញុំ​ចង់​និយាយ​ថាយើង​មិន​គួរ​យក​អុស​ធំ មក​កាត់​ជា​កង់​តូចៗ​ទៅ​ដាំ​ទឹក​នោះ​ទេគឺ​យើង​ផ្ដល់​ឱកាស​ការងារ​ដល់​អ្នក​ផ្សេង​។
Sabay៖ អីចឹង​សូម​លោក​ជួយ​បង្ហាញ​ពី​បទ​ពិសោធន៍​ក្នុង​ការ​បែងចែក​ពេលវេលា​ឲ្យ​មាន​ប្រសិទ្ធភាព​ក្នុង​ការងារ​អាជីវកម្ម​ដ៏​មមាញឹក​នេះបន្តិច​ច៎ា !

គួច សុខលី៖ ការ​ពិត​ការ ដើម្បី​គ្រប់គ្រង​ពេល​វេលា​ឲ្យ​បាន​ល្អ​ គឺ​យើង​ចាំបាច់​ត្រូវ​តែ​សិក្សា និង​ដឹង​ទាំង​អស់​ពី​ការងារ​ដែល​យើង​ត្រូវ​បំពេញ ហើយ​កាល​ណា​យើង​ដឹង​ យើង​អាច​រៀបចំ​ជា​កាលវិភាគ​ជា​ប្រចាំ​ថ្ងៃ​សម្រាប់​ខ្លួន​យើង គឺ​ត្រូវ​តែ​មាន​ដាច់​ខាត ថា​ថ្ងៃ​នេះ យើង​មាន​ការងារ​អ្វី​ខ្លះ ត្រូវ​ធ្វើ​នៅ​កន្លែង​ណា​ខ្លះ ជួប​នរណា​ខ្លះ ហើយ​យើង​ទម្លាប់​ឲ្យ​បាន​ដើរ​តាម​កាលវិភាគ​នោះ ដើម្បី​ប្រើប្រាស់​ពេលវេលា​ដែល​យើង​មាន​ មាន​ប្រសិទ្ធភាព​បំផុត និង​មិន​ខ្ជះខ្ជាយ។ ម្យ៉ាង​វិញ​ទៀត ការងារ​មួយ​ចំនួន​ក៏​យើង​អាច​ធ្វើ​តាម​ទូរស័ព្ទ​បាន​ដែរ ដើម្បី​ចំណេញ​ពេលវេលា។ បាទ គឺ​សំខាន់​មនុស្ស​យើង​ម្នាក់ៗ ត្រូវ​តែ​មាន​កាលវិភាគ​ប្រចាំ​ខ្លួន ត្រូវ​តែ​គិត​ជា​ស្រេចតាម​ធម្មតា​បុគ្គលិក​គាត់​ធ្វើ​ការ​តែ​៨ ម៉ោង ឯ​យើង​អ្នក​គ្រប់គ្រង​ធ្វើ​ការ​រហូត​ដល់ ១៥​ម៉ោង​ក៏​មាន

Sabay៖ ចុះ​ករណី​ខ្លះ​ដែល​មាន​កិច្ចការ​មួយ​ចំនួន​បាន​កើតឡើង​ដោយ​មិន​បាន​ដឹង​មុន ឬ​ជា​កិច្ចការ​ដែល​មិន​មាន​នៅ​ក្នុង​កាលវិភាគ​ដែល​បាន​កំណត់​នោះ​តើ​ធ្វើ​បែប​ម៉េច​ទៅ​លោក?

គួច សុខលី៖ ហ៊ឺ! ជារឿយៗ រឿង​នេះ​តែង​កើត​មាន​ តែ​ក៏​មិន​ច្រើន​ដែរ។ ប្រសិន​បើ​ជួប​បញ្ហា​បែប​នេះ អ្នក​ដឹកនាំ​ត្រូវ​មើល​ទៅ​លើ​កិច្ចការ​នោះ តើ​មាន​ចាំបាច់​កម្រិត​ណា ឬ​អាច​ទុក​ធ្វើ​ពេល​ក្រោយ។

Sabay៖ តើ​លោក​ផ្លាស់ប្ដូរ​កាលវិភាគ​តាម​វិធី​ណា បើ​សិន​ជា​ការងារ​មក​ដល់​ថ្មី​ សំខាន់ និង​ចាំបាច់​ត្រូវ​តែ​ធ្វើ​ភ្លាម​នោះ?

គួច សុខលី៖ សម្រាប់​កាលវិភាគ​ការងារ​ខាងក្រៅ គឺ​យើង​មិន​គួរ​ផ្លាស់ប្ដូរ​ទេ យើង​អាច​ផ្លាស់ប្ដូរ​ការងារ​ខាង​ក្នុង​បាន ដោយ​អាស្រ័យ​លើ​ភាព​ចាំបាច់ និង​បន្ទាន់​ដូច​ដែល​ខ្ញុំ​បាន​លើក​ឡើង។ ខ្ញុំ​ចង់​បញ្ជាក់​ដែរ​ថា ការ​ផ្លាស់ប្ដូរ​កាលវិភាគ​កំណត់​នេះ យើង​មិន​គួរ​ឲ្យ​កើត​មាន​ជា​ញឹកញាប់​ទេ ជា​ពិសេស គឺ​កិច្ចការ​ខាង​ក្រៅ ព្រោះ​ អ្នក​ដទៃ​នឹង អាច​វាយ​តម្លៃ​ថា​យើង ជា​មនុស្ស​មិន​គោរព​ពេលវេលា ហើយ​បើ​យើង​មិន​អាច​គោរព​ពេល​វេលា គឺ​យើង​ក៏​មិន​គោរព​ខ្លួន​ឯង យើង​ក៏​មិន​អាច​ក្លាយ​ជា​អ្នក​ដឹកនាំ​ល្អ​ម្នាក់​ដែរ។

Sabay៖ មាន​មនុស្ស​ជាច្រើន​ ជឿ​ថា​ ការ​កំណត់​បែងចែក​ពេលវេលា​ធ្វើ​កិច្ចការ​ផ្សេងៗ សំខាន់​បំផុត​ត្រូវ​ពឹងផ្អែក​ទៅ​លើ ការ​ផុត​កំណត់​នៃ​ការងារ​នោះ តើ​ត្រង់​ចំណុច​នេះ​លោក​យល់​យ៉ាង​ណា​ដែរ?
គួច សុខលី៖ បាទ! យើង​ត្រូវ​ដឹង​ពី​សារៈសំខាន់ ពេល​កំណត់ ផល​ប៉ះពាល់​នៃ​កិច្ចការ​នោះ តែ​ក៏​មាន​កិច្ចការ​មួយ​ចំនួន​ដែល​យើង​មិន​អាច​ផ្លាស់ប្ដូរ​បាន​ដោយសារ​តែ សារៈសំខាន់​មួយ​មុខ​ទេ ដូច​ខ្ញុំ​ផ្ទាល់​មិន​អាច​ផ្លាស់ប្ដូរ​កិច្ចការ​ខាង​ក្រៅ​ដែល​យើង​បាន​កំណត់​រួច​ហើយ​នោះ​ឡើយ។

Sabay៖ រាល់​ពេល​ផ្លាស់ប្ដូរ​កាលវិភាគ ឬ​ពេល​វេលា​ណាត់​ជួប​ជាដើម មាន​អ្នក​ខ្លះ​ច្រើន​តែ​យក​ហេតុផល​ថា សុខភាព​មិន​អំណោយផល​ មិន​អាច​ទៅ​បានតើ​លោក​យល់​បែប​ណា​ចំពោះ​ហេតុផល​មួយ​នេះ?
គួច សុខលី៖ ចំណុច​នេះ​លុះ​ត្រា​តែ​អ្នក​នោះ​ដេក​ពេទ្យ។ សម្រាប់​ខ្ញុំ ខ្ញុំ​អាច​អះអាង​ថា មិន​ដែល​មាន​ម្ដង​ណា​ដែល​ខ្ញុំ​ដេក​ផ្ទះ​មិន​មក​កន្លែង​ធ្វើ​ការ​ទេ លើកលែង​តែ​ខ្ញុំ​ឈឺ​ដេក​នៅ​ពេទ្យ នេះ​គឺ​ឆន្ទៈ​ដែល​ខ្ញុំ​មាន​សម្រាប់​ការងារ។ នេះ​គ្រាន់​តែ​ជា​លេស មួយ​ ហើយ​ប្រសិន​បើ​អ្នក​ដឹកនាំ​ម្នាក់ ជានិច្ចកាល​តែង​ប្រើ​លេស​នេះ គាត់​នឹង​ប្រើ​លេស​ទៅ​ប្រើ​ម្ដង​ហើយ​ម្ដង​ទៀត តែ​លទ្ធផល គាត់​នឹង​បាត់បង់​ឱកាស បាត់បង់​ភាព​ជោគជ័យ​ទៅ​វិញ​ទេ។

Sabay៖ កន្លង​មក​លោក​ធ្លាប់​ជួប​ប្រទះ​បញ្ហា​ពិបាក​បែងចែក​ពេលវេលា​នេះ​ទេ? លោក​ដោះស្រាយ​បែប​ណា?

គួច សុខលី៖ ធ្លាប់ អ្នក​ណា​ក៏​ធ្លាប់! មាន​ពេល​ខ្លះ​មាន​កិច្ចការ​ច្រើន​ពេក សុទ្ធ​តែ​សំខាន់ ហើយ​យើង​ធ្វើ​មិន​ទាន់ ពេល​នោះ​យើង​ច្របូកច្របល់​មិន​ដឹង​ថា​ត្រូវ​ធ្វើ​មួយ​ណា​មុន។ តែ​ទោះបី​ជា​យ៉ាង​ណា យើង​នៅ​តែ​មាន​ដំណោះស្រាយ គឺ​ខ្ញុំ​អាច​បែង​ចែក​ទៅ​កូនចៅ​ធ្វើ ដោយ​យើង​ចាំ​តាមដាន​ជា​ក្រោយ។ ករណី​បែប​នេះ ក៏​យើង​មិន​អាច​ឲ្យ​កើត​មាន​ច្រើន​ដង​ដែរ បើ​មិន​អីចឹង​ ​យើង​ក៏​មាន​បញ្ហា​ដែរ មាន​ន័យ​ថា​ការងារ​នឹង​កាន់​តែ​គរ​ច្រើន​ឡើងៗ ហើយ​ការ​គ្រប់គ្រង​ពេល​វេលា​នឹង​កាន់​តែ​លំបាក​សម្រាប់​យើង។
Sabay៖ ពាក់ព័ន្ធ​នឹង​ការ​បែងចែក​ពេលវេលា​ដ៏​មមាញឹក​នេះ តើ​ខាង​ក្រុម​គ្រួសារ​របស់​លោក​ធ្លាប់​រអ៊ូរទាំ ដែរ​ឬ​យ៉ាង​ណា? តើ​លោក​ដោះស្រាយ​បែប​ណា?

គួច សុខលី៖ តែង​តែ​មាន! តែ​ខ្ញុំ​ជឿ​ថា ដល់​ដំណាក់កាល​នេះ គ្រប់​គ្នា​បាន​យល់​ពី​ភាព​ចាំបាច់​នៃ​ការងារ​ទាំង​នោះ ដូច​ខ្ញុំ​សព្វ​ថ្ងៃ ខ្ញុំ​ទទួល​ស្គាល់​ថា​បាន​ចំណាយ​ពេល ៧០%​លើ​ការ ដូច​នេះ សល់​៣០% ខ្ញុំ​មាន​សម្រាប់​ក្រុម​គ្រួសារ។

Sabay៖ លោក​អាច​ប្រាប់​បាន​ទេ​ថា ការ​បែងចែក​ពេលវេលា​នេះ ជា​កិច្ចការ​លំបាក និង​ប្រឈម​ខ្លាំង​ជាង​គេ ឬ​យ៉ាង​ណា បើ​​ប្រៀបធៀប​ទៅ​ការងារ​ផ្សេង​ទៀត?

គួច សុខលី៖ បើ​និយាយ​ពី​សារៈសំខាន់ គឺ​ការ​បែង​ចែក​ពេល​នេះ សំខាន់​អាច​ធ្វើ​ឲ្យ​យើង​បំពេញ​កិច្ចការ​ដទៃ​បាន​ដោយ​ជោគជ័យ ទាន់​ពេល បាន​លទ្ធផល តែ​ខ្ញុំ​មិន​គិត​ថា​នេះ​ជា​ការ​ប្រឈម លំបាក​ខ្លាំង​នោះ​ទេ គឺ​ដូច​ជា​អ្វី​ដែល​ខ្ញុំ​បាន​លើក​ឡើង​ខាង​ដើម ថា​សំខាន់​បើ​យើង​ជា​អ្នក​ដឹកនាំ ហើយ​ដឹង​ច្បាស់​គ្រប់​កិច្ចការ​ដែល​ត្រូវ​បំពេញ បែងចែក​ពេល​វេលា ឲ្យ​បាន​ត្រឹមត្រូវ​ទៅ​តាម​ស្ថានភាព​ការងារ យើង​នឹង​រក​ឃើញ​ពី​ភាព​ងាយស្រួល​ក្នុង​កិច្ចការ​នោះ ​ដោយ​គ្រាន់​តែ​ដើរ​តាម​អ្វី​ដែល​បាន​កំណត់​របស់​យើង។

Sabay៖ សូម​លោក​បញ្ជាក់​ពី​គុណ​សម្បត្តិ​និង​គុណវិបត្តិ​ នៃ​ការ​គ្រប់គ្រង​ពេលវេលា​ដ៏​មាន​ប្រសិទ្ធភាព?

គួច សុខលី៖ បើ​យើង​អាច​កំណត់​ពេលវេលា​បាន​ច្បាស់លាស់ ត្រឹមត្រូវ យើង​នឹង​អាច​សម្រេច​កិច្ច​ការ​បាន​ច្រើន​ដោយ​ជោគជ័យ ចំណេញ​ពេល​វេលា ទទួល​ឱកាស​កាន់​តែ​ច្រើន និង​ជោគជ័យ​ក្នុង​អាជីវកម្ម​របស់​យើង ផ្ទុយ​ទៅ​វិញ​ប្រសិន​បើ​យើង​មិន​ចេះ​គ្រប់គ្រង​ពេល​វេលា នោះ​យើង​នឹង​ខាត​បង់​ឱកាស មាន​ន័យ​ថា​យើង​បាន​ខ្ជះខ្ជាយ​ពេល​វេលា​ធ្វើ​ការ អ្នក​ដទៃ​អាច​វាយ​តម្លៃ​ថា​យើង​មិន​មែន​ជា​អ្នក​ដឹកនាំ​ល្អ​ម្នាក់។ “​ពេល​វេលា​ជា​មាស​ប្រាក់ បើ​យើង​មិន​គោរព​ពេលវេលា គឺ​យើង​មិន​គោរព​ខ្លួន​ឯង

Sabay៖ ជា​ចុង​ក្រោយ​ តើ​លោក​មាន​អ្វី​ចែករំលែក​ទៅ​ដល់​ពាណិជ្ជករ​ដទៃ ក៏​ដូច​ជា​យុវវ័យ​ជំនាន់​ក្រោយ​ទាក់ទង​ការ​គ្រប់គ្រង​ពេល​វេលា​ឲ្យ​មាន​ប្រសិទ្ធភាព​នេះ?

គួច សុខលី៖ បាទ!​ការ​បែងចែក​ពេលវេលា គឺ​ទាមទារ​ខ្លួន​យើង​ម្នាក់ៗ ដឹង​ទាំង​អស់​ថា​យើង​មាន​អ្វី​ខ្លះ​ត្រូវ​បំពេញ តើ​ត្រូវ​ធ្វើ​មួយ​ណា​មុន មួយ​ណា​ក្រោយ ដោយ​សរសេរ​កំណត់​កាលវិភាគ​សម្រាប់​ខ្លួន​ជា​ប្រចាំ។ កាលវិភាគ​នេះ​មាន​សារ​សំខាន់ ដែល​អាច​ប្រាប់ ក្រើន​រំលឹក យើង​គ្រប់​ពេល​វេលា។ ម្យ៉ាង​ទៀត ត្រូវ​ឆ្លៀត​ពេល​ចូល​រៀន​វគ្គ​សិក្សា​​ពី​វិធីសាស្ត្រ​ការ​គ្រប់គ្រង​ពេលវេលា​បន្ថែម។ កត្តា​ទាំង​នេះ អាច​ជួយ​យើង​ចេះ​គ្រប់គ្រង​ពេលវេលា​បាន​ល្អ​មាន​ប្រសិទ្ធភាព ឈាន​ទៅ​រក​ភាព​ជោគជ័យ​គ្រប់​ភារកិច្ច។

ក្រៅ​ពី​​មានតួ​នាទី​ជា​នាយក​គ្រប់​គ្រង ក្រុមហ៊ុន CBM Corporation ដែល​ក្នុង​នោះ​រួម​មាន​ Pizza World BBWorld T&C ជា​ច្រើន​សាខា​នៅ​ក្នុង​​រាជធានី​​ភ្នំពេញ​នោះ លោក គួច សុខលី ក៏​ជា​​អនុប្រធាន​សភាយុវពាណិជ្ជករ​អន្តរជាតិ​កម្ពុជា​ផងដែរ។ លើស​ពី​នេះ​​ទៀត ក្នុង​ពេល​អនាគត​ដ៏​ខ្លី​ខាង​មុខ ពាណិជ្ជករ​វ័យ​ក្មេង​រូប​នេះ នឹង​ពង្រីកសាខា ព្រម​ទាំង​បង្កើត​អាជីវកម្ម​ថ្មី​បន្ថែម​ក្នុង​គោលបំណង​​បំពេញ​តម្រូវ​ការ​អតិថិជន​ និង​ពង្រឹង​​​អាជីវកម្ម​របស់​ខ្លួន​ឈាន​ទៅ​រក​ភាព​ជោគជ័យ​ថែម​​មួយ​កម្រិត​ទៀត៕

អត្ថបទ៖ សួន ពលិកា


No comments:

Post a Comment