អក្កោធេន ជនេកោធំ គប្បីឈ្នះមនុស្សក្រោធ ដោយការមិនក្រោធ ។ បើចង់ចិត្តធ្ងន់ ត្រូវបន្ទន់ឥរិយា បើចង់សង្ហា ត្រូវឧស្សា​​​​​​​​​​​​​​​​ហ៍​​ រៀនសូត្រ ។

Friday 22 June 2012

យុទ្ធសាស្ត្រ​ធ្វើ​ទីផ្សារ​តាម​ទម្រង់​ពីរ៉ាមីត

ភ្នំពេញៈ កាល​ពី​ពេល​ថ្មី​ៗ​នេះ មិត្ត​ភក្តិ​ជិត​ដិត​របស់​ខ្ញុំ​ដែល​ជា​ជន​ជាតិ​ខ្មែរ ពិត​ជា​ភ្ញាក់​ផ្អើល​ជា​ខ្លាំង ចំពោះ​សិក្ខាសាលា​មួយ​ ដែល​គាត់​បាន​ចូល​រួម ហើយ​សិក្ខា​សាលា​នោះ រៀប​ចំ​ដោយ​ក្រុម​ហ៊ុន​មួយ ដែល​នាំ​ចូល​ថ្នាំ​វីតាមីន និង​ផលិតផល​ថែរក្សា​សម្ផស្ស។
មិត្ត​ភក្តិ​គាត់​បាន​ផ្តល់​មធ្យោបាយ​ធ្វើ​ដំណើរ​ដល់​អ្នក​មក​ចូល​​រួម​ ក្នុង​សិក្ខា​សាលា​នេះ ដើម្បី​ជា​ការ​ណែ​នាំ​អ្នក​ទាំង​នោះឲ្យ​ស្គាល់​ផលិតផល​របស់​ក្រុម​ហ៊ុន​។
ក្រុម​ហ៊ុន​នេះ ក៏​បាន​ផ្តល់​ឱកាស​សម្រាប់​ការ​លក់​ផលិត​ផល​របស់​ខ្លួន ដើម្បី​ទទួល​បាន​ប្រាក់​កម្រៃ​ជើង​សា និង​ឱកាស​ជ្រើស​រើស​បុគ្គលិក​ផ្នែក​លក់​សម្រាប់​បម្រើ​ការ​ងារ​ក្នុង​ក្រុម​ ហ៊ុន​ក្នុង​គោល​បំណង​កាត់​បន្ថយ​ការ​ចំណាយ​លើ​ប្រាក់​កម្រៃ​ជើង​សា​។
ក្រោយ​ពេល​អាហារ​ពេល​ល្ងាច មិត្ត​ភក្តិ​ជិត​ដិត​របស់​គាត់ បាន​បង្ហើប​ឲ្យ​ដឹង​ថា គាត់​បាន​ទទួល​ប្រាក់​​កម្រៃ​ជើង​សា​ពី​ការ​លក់ និង​ការ​ជ្រើស​រើស​បុគ្គលិក។ ការ​ងារ​នេះ ពិត​ជា​ល្អ​មិន​គួរ​ឲ្យ​ចង់​ជឿ ហើយ​ស្ថិតិ​ទទួល​បាន ​បង្ហាញ​ថា ការ​ងារ​នេះ មាន​មនុស្ស​ចូល​រួម​ប្រមាណ​ជា​៩៩​ភាគ​រយ​ក្នុង​ការ​រៀប​ចំ​យុទ្ធ​សាស្ត្រ​ ទី​ផ្សារ​នៅ​កម្រិត​ជា​ច្រើន។
ការ​ធ្វើ​ទីផ្សារ​នៅ​កម្រិត​ជា​ច្រើន (MLM) ឬ​ហៅ​ម្យ៉ាង​ទៀត​ថា ការ​ធ្វើ​ទីផ្សារ​ជា​លក្ខណៈ​ប្រព័ន្ធ ជា​យុទ្ធ​​សាស្ត្រ​ទីផ្សារ​សម្រាប់​ការ​លក់​ផ្ទាល់ ដោយ​នៅ​ក្នុង​ដំណើរ​ការ​នេះ ភ្នាក់​ងារ​លក់​ឯក​រាជ្យ ដើរ​តួ​ជា​អ្នក​ចែក​ចាយ​ទំនិញ និង​សេវា​កម្ម ហើយ​ទទួល​បាន​ប្រាក់​កម្រៃ​ជើង​សាពី​ការ​លក់​របស់​ខ្លួន​។ វិធី​សាស្ត្រ​នេះ លើក​ទឹក​ចិត្ត​ឲ្យ​មាន​ការ​ជ្រើស​រើស​អ្នក​លក់​បន្ត ដោយ​ទទួល​បាន​ប្រាក់​កម្រៃ​ជើងសា​ពី​ការ​លក់​ផលិតផល​នោះ។
វិធី​សាស្ត្រ​នេះ ពឹង​ផ្អែក​ចម្បង​ទៅ​លើ​ការ​ពង្រីក​ការ​លក់​ជា​ទម្រង់​ធរណីមាត្រ នៅ​កន្លែង​ដែល​បុគ្គលិក​ផ្នែក​លក់ ជ្រើស​រើស​អ្នក​លក់​បន្ត ដែល​អ្នក​នោះ ទៅ​ជ្រើស​រើស​អ្នក​លក់​បន្ត​ផ្សេង​ៗ​ទៀត។
អ្នក​ដែល​មាន​ពិន្ទុ​តិច​ជាង​គេ​នៅ​ក្នុង​ម៉ាទ្រិច​នេះ នឹង​ទទួល​បាន​ប្រាក់​កម្រៃ​ជើង​សាកាន់​តែ​តិច​ផង​ដែរ ហើយ​អ្នក​ដែល​មាន​ពិន្ទុ​ខ្ពស់​ជាង​គេ នឹង​ទទួល​បាន​ពិន្ទុ​កាន់​តែ​ខ្ពស់​ផង​ដែរ។
លំនាំ​អាជីវកម្ម​នេះ​ត្រូវ​បាន​រិះគន់​ថា មិន​អាច​ធានា​នូវ​និរន្តរភាព​បាន ហើយ​ងាយ​នឹង​ដួល​រំលំ​ណាស់​​។ គម្រោង​ការ​លក់​រាង​ពីរ៉ាមីត​នេះ ពឹង​ផ្អែក​លើ​ការ​លក់​ដើម្បី​បង្កើន​ជំនួយ​អ្នក​ចែក​ចាយ​ផលិត​ផល​បន្ត ជា​ជាង​ពឹង​ផ្អែក​លើ​អតិថិជន ដែល​ទិញ​ផលិតផល​ក្រៅ​ផែន​ការ​ដែល​បាន​គ្រោង​ទុក។
ផែន​ការ​ទីផ្សារ​កម្រិត​ដំបូង ត្រូវ​បាន​បង្កើត​ឡើង​នៅ​ឆ្នាំ​១៩៤៥ ដោយ​ក្រុម​ហ៊ុន California Vitamin ដែល​ក្រោយ​មក​បាន​ក្លាយ​ទៅ​ជា​ក្រុម​ហ៊ុន​Nutrilite
អ្នក​ចែក​ចាយ ដែល​មាន​អតិថិជន​ប្រចាំ​២៥​នាក់​បាន​សិទ្ធិ​ជ្រើស​រើស​អ្នក​ចែក​ចាយ​ ថ្មី ហើយ​ទទួល​បាន​ប្រាក់​កម្រៃ​ជើង​សា៣​ភាគរយ ជា​ប្រចាំ និង​ការ​លក់​របស់​អ្នក​ចែក​ចាយ។ បច្ចុប្បន្ន ឧស្សាហ​កម្ម​នេះ មាន​លក្ខណៈ​សកល នៅ​ក្នុង​ប្រទេស​ជាង​៨០ ហើយ​ការ​លក់​សរុប​មាន​ប្រមាណ​ជា ៤០០​ពាន់​លាន​ដុល្លារ​។
ក្រុម​ហ៊ុន​ធំ​ជាង​គេ​ក្នុង​ឧស្សាហកម្ម មាន Amway, Avon, Herbalife, Mary Kay Cosmetics និង Tupperware​
ការ​ទំនាក់​ទំនង​ប្រកប​ដោយ​សក្តានុពល ក្នុង​ការ​ជ្រើស​រើស​អ្នក​ចែក​ចាយ​ថ្មី ជួយ​បន្ថែម​ប្រាក់​ចំណូល សេរីភាព​ក្នុង​ការ​ធ្វើ​ការ​ដោយ​ឯករាជ្យ សក្តានុពល​ក្នុង​ការ​ស្វែង​រក​ប្រាក់​ចំណូល​ពី​ការ​លក់​តាម​ខ្សែ​ពី​លើ​ចុះ​ក្រោម និង​ការ​កាត់​បន្ថយ​ហានិភ័យ និង​ថ្លៃ​ចំណាយ​មក​នៅ​ទាប។
កិច្ច​ព្រម​ព្រៀង​ធំ​របស់ MLM ត្រូវ​បាន​ចោទ​ប្រកាន់​ថា​ ជា​ការ​ប្រើ​វិធី​សាស្ត្រ​ប្រៀប​ដូច​ជា​សាសនា ដើម្បី​​ជ្រើស​រើស​អ្នក​ចែក​ចាយ​ថ្មី តាម​រយៈ​សិក្ខា​សាលា និង​សម្ព័ន្ធ​មិត្ត​របស់​ខ្លួន ហើយ​លើក​កម្ពស់​របៀប​រស់​នៅ​ដែល​ផ្តល់​នូវ​សុភមង្គល និង​ការ​ពេញ​ចិត្ត។
បើ​តាម​ការ​ជឿ​ជាក់ អ្នក​ចែក​ចាយ​ដែល​បាន​កម្រិត​ខ្ពស់​របស់ Amyway រក​ប្រាក់​ចំណូល​បាន​ពី​​សិក្ខា​សាលា​របៀប​នោះ និង​សម្ភារ​ជំរុញ​ការ​លក់ ជា​ជាង​ពី​ការ​លក់​ផលិតផល​ដោយ​ខ្លួន​ឯង។
លំនាំ​គំរូ MLM មាន​រយៈ​ពេល​យូរ​មក​ហើយ។ ក្រុម​ហ៊ុន MLM មួយ​ចំនួន ត្រូវ​បាន​ចោទ​ប្រកាន់​អំពី​​ការ​កំណត់​តម្លៃ ការ​ទាម​ទារ​ឲ្យ​អ្នក​ចែក​ចាយ​លក់​ក្នុង​តម្លៃ​កំណត់​ដូច​គ្នា ដែល​ខុស​នឹង​ច្បាប់ បើ​គិត​ពី​ដែន​កំណត់​សមត្ថកិច្ច​មួយ​ចំនួន។ គំរូ​នេះ​មិន​បាន​ពិចារណា​ទៅ​លើ​គោល​ការណ៍​សេដ្ឋកិច្ច​សម្រាប់​ការ​​លក់ និង​តម្រូវ​ការ​ឡើយ ដោយ​ព្យាយាម​ជ្រើស​រើស​មនុស្ស​គ្មាន​ចំនួន​កំណត់ ការ​បំប៉ោង​ទីផ្សារ​តាម​រយៈ​ការ​ផ្គត់​ផ្គង់​លើស ទោះ​បី​ជា​មាន​តម្រូវ​ការ​ខ្លាំង​ក៏​ដោយ​។ បណ្តាញ​នេះ​ពឹង​ផ្អែក​លើ​ការ​ធ្វើ​ពាណិជ្ជកម្ម ទំនាក់​ទំនង​ជា​មួយ​គ្រួសារ និង​មិត្ត​ភក្តិ ដែល​នាំ​ឲ្យ​មាន​គ្រោះ​ថ្នាក់​ដល់​ក្រុម​សីលធម៌ និង​សង្គម។
ស្ថិតិ​បញ្ជាក់​ថា ពី ៥០ ទៅ ៧០​ភាគ​រយ​នៃ​អ្នក​ជ្រើស​រើស​ បាន​បោះ​បង់​ចោល នៅ​ឆ្នាំ​ដំបូង​ដោយ​មាន​ទាំង​ទំនិញ និង​ឯក​សារ​ជ្រើស​រើស​ជា​ច្រើន​ក្នុង​ដៃ​។
នេះ​មិន​មាន​អ្វី​គួរ​ឲ្យ​ភ្ញាក់​ផ្អើល​ឡើយ ដែល​មិត្ត​ភក្តិ​ខ្លួន​ចង់​ទិញ​ផលិតផល​នោះ ដើម្បី​បង្កើន​ខ្សែ​បណ្តាញ​​រើស​អ្នក​លក់​ថ្មី​៕​CS


No comments:

Post a Comment