អក្កោធេន ជនេកោធំ គប្បីឈ្នះមនុស្សក្រោធ ដោយការមិនក្រោធ ។ បើចង់ចិត្តធ្ងន់ ត្រូវបន្ទន់ឥរិយា បើចង់សង្ហា ត្រូវឧស្សា​​​​​​​​​​​​​​​​ហ៍​​ រៀនសូត្រ ។

Friday 22 June 2012

សិទ្ធិ​ធ្វើ​អាជីវកម្ម​ផ្តាច់​មុខ​ជា​មធ្យោបាយ​លឿន​ក្នុង​ការ​ធ្វើ​អាជីវកម្ម

ភ្នំពេញៈ លោក Ray Kroc ដែល​ជា​អ្នក​បង្កើត​ក្រុម​ហ៊ុន​ Mc Donald ឲ្យ​ក្លាយ​ទៅ​ជា​ក្រុមហ៊ុន​ផ្តាច់​មុខ និង​ជា​អាជីវកម្ម​ផលិត​ម្ហូប​អាហារ​រហ័ស​ទាន់​ចិត្ត​នៅ​លើ​ពិភព​លោក​ល្បី ល្បាញ​ដោយ​សារ​តែ​ឃ្លា«ធ្វើ​អាជីវកម្ម​សម្រាប់​ខ្លួន​អ្នក ប៉ុន្តែ​មិន​មែន​ធ្វើ​អាជីវ​កម្ម​ដោយ​ខ្លួន​អ្នក​ឡើយ»
បើ​តាម​ការ​ប៉ាន់​ស្មាន ក្រុម​ហ៊ុន​នេះ​មាន​ចំណែក​១​ភាគ​៣​ នៃ​អាជីវកម្ម​លក់​រាយ​នៅ​លើ​ពិភព​លោក​​។ វា​ជា​ប្រភេទ​អាជីវកម្ម​ចម្រុះ​បែប រាប់​បញ្ចូល​ទាំង​ឯក​កម្ម​សិទ្ធិ ការ​វិនិយោគ​រួម​គ្នា និង​ភាព​ជា​ដៃ​គូ​ដែល​ផ្តល់​ទាំង​គុណប្រយោជន៍ ទាំង​ហានិភ័យ។
សិទ្ធិ​ធ្វើ​អាជីវកម្ម​ផ្តាច់​មុខ​ បាន​បង្កើត​ឡើង​ដំបូង​នៅ​ឆ្នាំ​១៨៥៨ ដោយ​លោក Isaac Singer ដែល​បាន​បង្កើត​ម៉ាស៊ីន​ដេរ។
លោក Singer ត្រូវ​ការ​ពង្រីក​ឧស្សាហកម្ម​របស់​លោក ដោយ​ប្រើ​ដើម​ទុន​តិច​ ហើយ​ត្រូវ​រៀប​ចំ​ដំណើរ​ការ​បណ្តុះ​បណ្តាល​ដល់​អ្នក​ប្រើ​ប្រាស់។ លោក​បាន​បង្កើត​គោល​គំនិត​ស្តី​ពី​សិទ្ធិ​ធ្វើ​អាជីវកម្ម​ផ្តាច់​មុខ ដោយ​លោក​បាន​លក់​សិទ្ធិ​ចែក​ចាយ​ដល់​អ្នក​ដទៃ និង​ផ្តល់​ការ​បណ្តុះ​បណ្តាល​ដល់​អ្នក​ប្រើ​ប្រាស់។
សិទ្ធិ​ធ្វើ​អាជីវកម្ម​ផ្តាច់​មុខ ជា​កិច្ច​ព្រម​ព្រៀង​មួយ​ដែល​ម្ចាស់​អាជីវកម្ម​ឬ​ហៅ​ម្យ៉ាង​ទៀត​ថា អ្នក​មាន​សិទ្ធិ​ផ្សារ​ភ្ជាប់​ទំនាក់​ទំនង​ដោយ​ការ​ចុះ​កិច្ច​សន្យា​ជា​ មួយ​ភាគី​ផ្សេង ឬ​អ្នក​ទទួល​បាន​សិទ្ធិ​ធ្វើ​អាជីវកម្ម​ផ្តាច់​មុខ ដោយ​អ្នក​នោះ​ទទួល​សិទ្ធិ​បើក​អាជីវ​កម្ម ក្រោម​លក្ខណៈ​ និង​វិធី​សាស្ត្រ​ជាក់​លាក់​ដូច​ដែល​បាន​ចែង​នៅ​ក្នុង​កិច្ច​សន្យា រាប់​បញ្ចូល​ទាំង​អាជ្ញា​ប័ណ្ណ​ ការ​ប្រើ​ប្រាស់​សញ្ញា​ពាណិជ្ជ និង​ម៉ាក ការ​បណ្តុះ​បណ្តាល ការ​គាំទ្រ​ជា​បន្ត​បន្ទាប់ និង​ការ​លើក​កម្ពស់​អាជីវកម្ម។
ដើម្បី​ទទួល​បាន​សិទ្ធិ​ធ្វើ​អាជីវកម្ម​ផ្តាច់​មុខ​អ្នក​ទទួល​បាន​ សិទ្ធិ ត្រូវ​បង់​ថ្លៃ​សិទ្ធិ​ដើម​មួយ​ដង ហើយ​ត្រូវ​​បង់​ថ្លៃ​ភាព​ស្មោះ​ត្រង់​ជា​បន្ត​បន្ទាប់ ដែល​តម្លៃ​នេះ ស្មើ​១​ភាគ​រយ​នៃ​បរិមាណ​ដែល​ខ្លួន​លក់​បាន ក៏​ដូច​ជា​ថ្លៃ​ផ្សាយ​ពាណិជ្ជកម្ម​។
ទំនាក់​ទំនង​នេះ មាន​រយៈ​ពេល​ពី​៥ ទៅ ២០​ឆ្នាំ ដោយ​ភាគី​ទាំង​ពីរ​អាច​មាន​ជម្រើស​ផ្លាស់​ប្តូរ​អ្វី​ដែល​បាន​ចែង​ក្នុង​កិច្ច​សន្យា​ដោយ​មាន​ការ​ឯកភាព​គ្នា​។
ទោះ​បី​ជា​យ៉ាង​នេះ​ក្តី ការ​បង្កើត​អាជីវកម្ម​ថ្មី​ដោយ​ផ្អែក​លើ​សិទ្ធិ​ធ្វើ​អាជីវកម្ម​ផ្តាច់​មុខ​ ដោយ​ខ្លួន​ឯង ផ្តល់​នូវ​លំនាំ​ពាណិជ្ជកម្ម​មួយ​ច្បាស់​លាស់ ក្នុង​នោះ​មាន​ទាំង​គុណ​សម្បត្តិ ទាំង​គុណ​វិបត្តិ។
គុណ​សម្បត្តិ រួម​មាន​ម៉ាក​ល្បី​ស្រាប់ ការ​ទិញ​ទំនិញ​មាន​បរិមាណ​ច្រើន ដំណើរ​ការ​ធ្វើ​អាជីវកម្ម​ដែល​មាន​ការ​កំណត់​ច្បាស់​លាស់ ហេដ្ឋា​រចនា​សម្ព័ន្ធ​ដែល​មាន​ការ​រីក​ចម្រើន ការ​ចំណាយ​ជា​រួម​លើ​ការ​ធ្វើ​ទី​ផ្សារ និង​ការ​ផ្សាយ​ពាណិជ្ជកម្ម ការ​បណ្តុះ​បណ្តាល ការ​ស្រាវ​ជ្រាវ​ជា​បន្ត​បន្ទាប់ ​ការ​អភិវឌ្ឍ​ និង​សេរី​​ភាព​ការ​ងារ។
ចំណែក​គុណ​វិបត្តិ​របស់​វា​វិញ គឺ​ការ​ចែក​រំលែក​ប្រាក់​ចំណូល ការ​រឹត​បន្តឹង​របៀប​ធ្វើ​អាជីវកម្ម លក្ខខណ្ឌ​តម្រូវ​ឲ្យ​ទិញ​ការ​ផ្គត់​ផ្គង់​តាម​រយៈ​អ្នក​ផ្តល់​សិទ្ធិ ហានិភ័យ​របស់​អ្នក​ផ្តល់​សិទ្ធិ​ក្នុង​ការ​ចាក​ចេញ​ពី​អាជីវកម្ម​របស់​ខ្លួន និង​ការ​លំបាក​ក្នុង​ការ​លក់​សិទ្ធិ​ ដែល​អ្នក​ត្រូវ​សម្រេច​ចាក​ចេញ។
សិទ្ធិ​ធ្វើ​អាជីវកម្ម​ផ្តាច់​មុខ មាន​ច្រើន​ប្រភេទ។ សិទ្ធិ​ធ្វើ​អាជីវកម្ម​ផ្តាច់​មុខ ជា​កិច្ច​ព្រម​ព្រៀង​មួយ​ ដែល​អ្នក​ផ្តល់​សិទ្ធិ​ទទួល​បាន​ការ​អនុញ្ញាត​ឲ្យ​ចូល​ក្នុង​ទីផ្សារ ហើយ​ចែកចាយ​ផលិតផល ឬ​សេវា​របស់​ខ្លួន​ណា​មួយ ដោយ​ប្រើ​ប្រាស់​ស្លាក​សញ្ញា និង​ពាណិជ្ជនាម​របស់​ខ្លួន។
ក្នុង​កិច្ច​ព្រម​ព្រៀង​ឧស្សាហកម្ម អ្នក​ទទួល​បាន​សិទ្ធិ​ធ្វើ​អាជីវកម្ម​ផ្តាច់​មុខ ជា​អ្នក​ផលិត និង​លក់​ផលិត​ផល​នោះ។ ឧទាហរណ៍ កូកា​កូឡា មាន​អ្នក​ផលិត​ផលិត​ផល​នេះ ហើយ​លក់​វា​នៅ​ក្នុង​ទឹក​ដី​ផ្សេង​ទៀត។
ឈ្មោះ​សិទ្ធិ​ធ្វើ​អាជីវកម្ម​ធំ​ជាង​គេ​នឹង​មក​ដល់​កម្ពុជា។
Mc Donald’s, Burger King, Subway, 7-Eleven, Dunkin Donuts, Jani-King អាច​ទទួល​បាន​ការ​ពេញ​និយម​នៅ​កម្ពុជា។ នេះ​ជា​ឱកាស​សម្រាប់​សហគ្រិន​កម្ពុជា​ក្នុង​ការ​ពង្រីក​លំនាំ​អាជីវកម្ម​នៅ​ក្នុង​ប្រទេស​នេះ​៕ CS


No comments:

Post a Comment