អក្កោធេន ជនេកោធំ គប្បីឈ្នះមនុស្សក្រោធ ដោយការមិនក្រោធ ។ បើចង់ចិត្តធ្ងន់ ត្រូវបន្ទន់ឥរិយា បើចង់សង្ហា ត្រូវឧស្សា​​​​​​​​​​​​​​​​ហ៍​​ រៀនសូត្រ ។

Wednesday 16 May 2012

៦​ចំណុច​យល់​ដឹង​ពី​ស្មារតី​ក្រុម

ក្រុមហ៊ុន​​ ដែល​មានចង្វាក់​ការងារ​ ជា​ក្រុម​ដែល​យល់​ចិត្ត​គ្នា​ រមែង​តែង​​ប្រកប​ដោយ​សក្ដានុពល រីក​ចម្រើន និង​មាន​កម្លាំង​​ចិត្ត​ ជាង​កន្លែង​ការងារ​ដែល​​ដទៃ​។ ​និយោជិក​តែង​​មាន​ទឹក​ចិត្ត​ធ្វើការ​នៅ​កន្លែង​ដែល​មាន​ស្មារតី​ក្រុម​​ ព្រោះ​ពួក​គេ​អាច​ធ្វើ​ការ​ប្រកប​ដោយ​វិជ្ជា​ជីវៈ​ យល់​ចិត្ត​គ្នា​​ និង​មិន​សូវ​មាន​សម្ពាធ​ខ្លាំង។​ ប្រសិន​បើ​ អ្នក​ជា​ប្រធាន​ក្រុម ឬ​នាយក​ក្រុមហ៊ុន​ អ្នក​អាច​រៀប​ចំ​ បែង​ចែក​ការងារ​លក្ខណៈ​ជា​ក្រុម ព្រោះ​​ការងារ​​ ​លក្ខណៈ​​ជា​ក្រុម​បែប​នេះ​ អាច​ឲ្យ​អ្នក​សម្រេច​បាន​រហ័ស​ប្រកប​ដោយ​ប្រសិទ្ធភាព​ ​និង​ទទួល​បាន​ផ្លែ​ផ្កា​ធំធេង​។​ ដូចនេះ​តើ​មាន​វិធី​បែប​ណា ​ដើម្បី​បង្កើត​ស្មារតី​ក្រុម? សាកល្បង​​វិធី​ដែល​ Sabay ​លើក​យក​នេះ​មើល៍​!


១. ប្រាប់​ពី​​គោល​បំណង​សកម្មភាព​​រួម​ដល់​គ្នា។ ក្រុម​ការងារ​អ្នក​​ បង្កើត​​ឡើង​ក្នុង​គោល​បំណង​ជាក់​លាក់​មួយ​ ដូច្នេះ​ត្រូវ​ប្រាប់​គ្រប់​សមាជិក​ឲ្យ​បាន​ដឹង​ពី​គោល​ដៅ​រួម​របស់​ក្រុម ដើម្បី​ឲ្យ​គេ បាន​យល់​ច្បាស់​ថា​ តើ​ការងារ​ដែល​គេ​ធ្វើ​គឺ​ដើម្បី​សម្រេច​អ្វី។​ ក្រោយ​ពី​បាន​ដឹង​ពី​គោល​បំណង​ក្រុម​ហើយ​ អ្នក​អាច​សុំ​យោបល់​ពី​សមាជិក​ក្រុម​ទាំង​អស់​ឲ្យ​បញ្ចេញ​មតិ​ ទៅ​លើ​ផែនការ​សកម្មភាព ​និង​គោល​បំណង​តូចៗ​ដែល​អាច​ជួយ​សម្រេច​គោល​ដៅ​រួម។

២. បង្ហាញ​គ្រប់​សមាជិក​ឲ្យ​ដឹង​ពី​សារៈសំខាន់​នៃ​ស្មារតី​ក្រុម។ អ្នក​អាច​ពន្យល់​ដល់​សមាជិក​ទាំង​អស់​ឲ្យ​បង្កើន​ការ​ប្ដេជ្ញា​ចិត្ត និង​លើក​ទឹក​ចិត្ត​ឲ្យ​មាន​ភាព​រីករាយ​ និង​ថាមពល​ធ្វើការ​ជា​ក្រុម។
៣.​ បែងចែក​តួនាទី​សមាជិក​ក្រុម​ឲ្យ​បាន​ច្បាស់។ បើ​គ្មាន​ការ​បែង​ចែក​ការងារ​ច្បាស់​លាស់​ក្រុម​មួយ​មិន​អាច​ដើរ​ទៅ​មុខ​ដោយ​រលូន​នោះ​ទេ។ ការ​បែង​ចែក​ការងារ​អាច​ជួយ​ឲ្យ​សមាជិក​ទាំង​ទាំង​អស់​ដឹង​ពី​ការងារ​ និង​ទំនួល​ខុស​ត្រូវ​របស់​ខ្លួន​ ដូច​ជា​ អ្នក​ដឹកនាំ អ្នក​ទំនាក់​ទំនង​ អ្នក​ផ្ដល់​ប្រឹក្សា​ និង​អ្នក​អនុវត្ត​គម្រោង​ការ​ជាដើម។
៤. ត្រូវ​ឲ្យ​តម្លៃ​សមាជិក​ទាំង​អស់​ស្មើ​គ្នា​ នៅ​ពេល​ដែល​គេ​បំពេញ​ការងារ​បាន​ល្អ។ ធម្មតា​នៅ​ពេល​ដែល​មិត្ត​រួម​ក្រុម​ធ្វើ​ការងារ​មួយ​បាន​ល្អ ​សមាជិក​ក្នុង​ក្រុម​តែង​មាន​សេចក្ដី​រំភើប​ និង​ចង់​ធ្វើ​ការងារ​​ព្រោះ​ខ្លួន​ជា​មនុស្ស​ម្នាក់​ក្នុង​ក្រុម​ខ្លាំង​នោះ​។ ផ្ទុយ​ទៅ​វិញ​បើ​​អ្នក​ដឹកនាំ​ត្រូវ​ដង​ត្រូវ​ផ្លែ​ជាមួយ​ជន​មួយ​ចំនួន​នោះ​អាច​ឲ្យ​សមាជិក​បាត់​បង់​ជំនឿ​ចិត្ត​ និង​លែង​ចង់​បំពេញ​ភារកិច្ច​របស់​ខ្លួន​តទៅ​មុខ​ទៀត។
៥. ​ផ្ដល់​ធនធាន​គ្រប់​គ្រាន់​ដល់​សមាជិក​ដើម្បី​សម្រេច​គោល​ដៅ​រួម។ ធនធាន​ជា​រឿង​ដ៏​សំខាន់​ បើ​គ្មាន​ធនធាន​គ្រប់​គ្រាន់​ក្នុង​ការ​បំពេញ​ការងារ ​នោះ​​លទ្ធផល​ដែល​ទទួល​បាន​ក៏​ប្រាកដ​ជា​មាន​ដែន​កំណត់​ដែរ។
៦. ដោះស្រាយ​ជម្លោះ​ឲ្យ​មាន​ប្រសិទ្ធិ​ភាព​។ ទោះ​បី​ជា​ក្រុម​ការងារ​របស់​អ្នក​ធ្វើ​ការ​ដោយ​រលូន​ និង​អភិវឌ្ឍន៍​យ៉ាង​ណា​ក៏​ដោយ ​ជម្លោះ​រមែង​កើត​មាន​មិន​អាច​ជៀស​ផុត។ ប្រសិន​បើ​ជម្លោះ​នោះ​ជា​ជម្លោះ​ដើម្បី​ស្ថាបនា​ដូច​ជា​ការ​បញ្ចេញ​គំនិត​ល្អៗ​ដែល​មាន​ហេតុ​ផល​ប្រឆាំង​គ្នា​ អ្នក​អាច​ទទួល​យក​បាន។ ប៉ុន្តែ​ប្រសិន​បើ​ជា​ជម្លោះ​បែប​ហិង្សា​ត្រូវ​រិះ​រក​វិធានការ​បន្ទាន់​ដោយ​មិន​ត្រូវ​កាន់​ជើង​ម្ខាង​ៗ​នោះ​ទេ គឺ​ត្រូវ​កាត់​សេចក្ដី​ដោយ​រក​ដំណោះ​ស្រាយ​មួយ​ដ៏​សមស្រប​សម្រាប់​ភាគី​ទាំង​សង​ខាង។

បកប្រែ៖ ប្រាក់​ ច័ន្ទសីហា​​​​​

រូបថត៖ បរទេស


No comments:

Post a Comment